Problémy s doručováním e‑mailů přes Mail Klerk
Co dělat, když e‑maily nedochází adresátům do příchozí pošty nebo padají do složky SPAM a hromadné?
Úspěšnou e‑mailovou rozesílku ovlivňuje několik faktorů. Zde si vysvětlíme dva nejdůležitější: Jeden, který můžete bez problémů sami ovlivnit, a druhý, který je bohužel hůře ovlivnitelný.
První faktor – parametry rozesílky
Co musí vás e‑mail splňovat, aby měl u e‑mailových klientů dobrou reputaci?
- Je odeslaný z domény s DKIM a SPF záznamy a funkčními MX záznamy.
- Patička e‑mailu obsahuje link pro odhlášení z odběru.
- Předmět a text e‑mailu neobsahuje tzv. SPAM words (zdarma, sleva, výhra apod.).
- HTML kód neobsahuje chyby.
Před odesláním každé e‑mailové kampaně je proto dobré si nejdříve poslat testovací e‑mail.
Přečtěte si více o tom, jak napsat e‑mail, aby prošel SPAM filtrem.
Druhý faktor – příjemci vašich e‑mailů
Druhým faktorem je chování samotných příjemců. Zde platí jednoduchá rovnice:
- Čím více kontaktů vaši doménou označí jako SPAM.
- Tím více se zhorší vaše reputace.
- Tím spíše skončíte ve složce SPAM i u ostatních kontaktů.
I když nemůžete přímo ovlivnit, jestli váš e‑mail adresáti označí za SPAM, lze tyto případy pravidel alespoň omezit. Stačí dodržovat pár základních pravidel:
- E-maily posílejte jen kontaktům, u nichž máte souhlas se zasíláním hromadné pošty (newsletterů).
- Pravidelně čistěte svou databázi od chybových kontaktů.
- Dejte kontaktům více možností v odhlašovací patičce.
E-mailové služby velkých společností jako Seznam nebo Gmail mají také pro své uživatele u schránek různé složky pro příchozí poštu (složka hromadné, sociální sítě, promoakce apod.). Ovlivnit toto třídění je bohužel velice těžké.
Přečtěte si také možné důvody, proč e‑maily chodí pomalu.