Problémy s doručováním e‑mailů přes Mail Klerk

Co dělat, když e‑maily nedochází adresátům do příchozí pošty nebo padají do složky SPAM a hromadné?


Úspěšnou e‑mailovou rozesílku ovlivňuje několik faktorů. Zde si vysvětlíme dva nejdůležitější: Jeden, který můžete bez problémů sami ovlivnit, a druhý, který je bohužel hůře ovlivnitelný.

První faktor – parametry rozesílky

Co musí vás e‑mail splňovat, aby měl u e‑mailových klientů dobrou reputaci?


  • Je odeslaný z domény s DKIM a SPF záznamy a funkčními MX záznamy.
  • Patička e‑mailu obsahuje link pro odhlášení z odběru.
  • Předmět a text e‑mailu neobsahuje tzv. SPAM words (zdarma, sleva, výhra apod.).
  • HTML kód neobsahuje chyby.


Před odesláním každé e‑mailové kampaně je proto dobré si nejdříve poslat testovací e‑mail.


Přečtěte si více o tom, jak napsat e‑mail, aby prošel SPAM filtrem.

Druhý faktor – příjemci vašich e‑mailů

Druhým faktorem je chování samotných příjemců. Zde platí jednoduchá rovnice:


  • Čím více kontaktů vaši doménou označí jako SPAM.
  • Tím více se zhorší vaše reputace.
  • Tím spíše skončíte ve složce SPAM i u ostatních kontaktů.


I když nemůžete přímo ovlivnit, jestli váš e‑mail adresáti označí za SPAM, lze tyto případy pravidel alespoň omezit. Stačí dodržovat pár základních pravidel:



E-mailové služby velkých společností jako Seznam nebo Gmail mají také pro své uživatele u schránek různé složky pro příchozí poštu (složka hromadné, sociální sítě, promoakce apod.). Ovlivnit toto třídění je bohužel velice těžké.

Přečtěte si také možné důvody, proč e‑maily chodí pomalu.

Sdílejte článek

Vstupte do světa domén

Každý správný web potřebuje doménu a kvalitní webhosting. Buďte online s námi.