Jak na správný e‑mail obsahově – jak projít SPAM filtrem?

Nejprve začněte s nastavením DNS záznamů

Ještě než se podíváme na newslettery po obsahové stránce, musíme připomenout správné nastavení DNS záznamů, které je zásadní pro úspěšnou doručitelnost svých zpráv do schránek adresátů.

Nemáte-li DNS záznamy ještě nastavené, začněte proto s tímto. Pro rozesílku e‑mailů slouží 3 typy záznamů:

6 pravidel pro kvalitní obsah e‑mailů

Nyní už k samotnému obsahu e‑mailů. Pro co nejnižší SPAM rating se řiďte těmito 6 pravidly:

  • Vyvarujte se použití velkých písmen pro předmět zprávy a také v textu emailu. Není potřeba se bát použít velké písmeno na začátku věty, ale například OBROVSKÁ SLEVA v nadpisu, případně předmětu zprávy, je problém.
  • Vyhněte se „SPAM trigger words“  – slovům, která jsou obecně pochybná a SPAM filtry je mají zařazená jako příznak SPAMU: sleva, zdarma, akce, 100%, $$$, Free, výhra, výherce apod…
  • Pro HTML zprávy vybírejte vhodné velikosti písma (aby nebyl celý text 9px černě a najednou dvě slova 40px červenou barvou). Pohrajte si s nadpisy H1, H2 apod.
  • Při odesílání HTML obsahů vkládejte do obrázků také jejich popis (tag alt) a HTML kód používejte validní (validujte například zde: https://validator.w3.org/#validate_by_input+with_options).

Nepiště také emaily ve Wordu (jejich HTML obsah obsahuje zbytečný kód). HTML je dobré psát také responzivně.

  • Pokud budete mít v e‑mailu (HTML obsah) obrázky, bude nutné jej obohatit o patřičný poměr textu vzhledem k zaslanému obrázku. SPAM filtry totiž penalizují zprávy s převyšujícím obsahem obrázků nad texty.
  • Před rozesílkou proveďte test kvality e‑mailu.
Poslední aktualizace: