Chybové kontakty a práce s nimi
Chybové kontakty mají velký vliv na míru doručitelnosti vašich e‑mailů. Proto je důležité se o svou databázi kontaktů starat. Zde najdete doporučení, jak na to.
Jak vznikají chybové kontakty a proč mít aktuální databázi kontaktů?
Při odesílání e‑mailů hodnotí každý poštovní server příjemce míru doručitelnosti vašich e‑mailů. Pokud například máte ve své databázi kontaktů 1000 e‑mailových schránek u seznam.cz a z toho je již 800 schránek nefunkčních (neexistujících), může nastat následující problém:
Seznam může začít brát vaší doménu jako spamovou adresu a e‑maily pro ostatní (200 funkčních kontaktů) adresáty přiřadí například do složky Spam.
Nedoručené e‑maily mají příznak bounce a nemohou se doručit, pokud například doména již neexistuje (hardbounce), či pokud je server příchozí pošty zaneprázdněný (softbounce).
Všechny tyto příznaky pak mají vliv na bounce number pro spamovou politiku a zprávy z kampaně se pak mohou dostávat při doručení do spam schránek.
Proto je důležité mít aktuální databázi kontaktů a neustále se o ni starat.
Jak mohu doručitelnost zlepšit?
Pokud pro rozesílání hromadné pošty využíváte webové rozhraní Mail Klerk nabízíme vám jednoduchou možnost, jak mít svou databázi kontaktů aktivní a bez nežádoucích adresátů.
a) Jednoduché mazání všech chybných kontaktů
Přejděte do záložky Správce kontaktů -> sekce Nedoručené. Zde stačí kliknout na tlačítko -> Zcela smazat VŠECHNY CHYBOVÉ kontakty.
Případně můžete kontakty procházet ručně a mazat je jednotlivě dle hlášky v poznámce (řešit softbounce vs. hardbounce).
b) Ruční mazání chybných kontaktů
Přejděte do záložky Kampaně -> klikněte na jednu ze svých kampaní (doporučujeme poté to samé udělat i u ostatních kampaní) -> klikněte na Odeslané zprávy -> klikněte na Chyby -> zde bude dole pod vypsanými chybami tlačítko pro mazání kontaktů.
Je možnost procházet kontakty ručně (řešit hardbounce a softbounce – pro přehlednost jsme připravili také překlad hlášek mail serverů do českého jazyka), nebo smazat všechny chybové kontakty kliknutím na červené tlačítko -> Smazat všechny chybné kontakty z databáze.
Tímto provedete smazání chybných kontaktů ze všech svých skupin.
Tento postup opakujte po každém odeslání kampaně. Díky tomu budete mít čistou a aktuální databázi a vaše reputace u poštovních serverů bude velmi vysoká.
Ke všemu navíc snížíte počet odeslaných e‑mailů a tím můžete za Mail Klerk ušetřit.
Pokud rozesíláte hromadnou poštu pouze přes náš SMTP server
V tomto případě máte databázi kontaktů uloženou mimo Mail Klerk a je nutné provést aktualizaci aktivních kontaktů v této databázi.
Přípravili jsme pro vás export chybných kontaktů v CSV souboru, který si můžete stáhnout na následujícím místě -> Přejděte do záložky Kampaně -> klikněte na jednu ze svých kampaní (doporučujeme poté to samé udělat i u ostatních kampaní) -> klikněte na Odeslané zprávy -> klikněte na Chyby -> zde bude dole pod vypsanými chybami tlačítko ->Stáhnout ve formátu CSV (Požadavek na export do CSV se zpracovává na pozadí, do cca 5–10 minut najdete export na stránce Přehled).
Chybné kontakty pak smažte ze své databáze. Zlepšíte tím svou reputaci u poštovních serverů a snížíte počet odeslaných a námi účtovaných e‑mailů.
DŮLEŽITÉ: Tento krok doporučujeme provést po každém odeslání kampaně. Budete tak mít své kontakty aktuální a vyvarujete se případnému umístění na e‑mailové blacklisty. Chybové emaily uchováváme 2 měsíce v čase zpět. Času na promazání je tedy dostatek. Rozhodně však nedoporučujeme tuto věc podceňovat, zejména po odeslání rozsáhlé kampaně.