Problémy s doručováním e‑mailů přes Mail Klerk

Co dělat, když e‑maily nedochází adresátům do příchozí pošty nebo padají do složky SPAM a hromadné?

Úspěšnou e‑mailovou rozesílku ovlivňuje několik faktorů. Zde si vysvětlíme dva nejdůležitější: Jeden, který můžete bez problémů sami ovlivnit, a druhý, který je bohužel hůře ovlivnitelný.

První faktor – parametry rozesílky

Co musí vás e‑mail splňovat, aby měl u e‑mailových klientů dobrou reputaci?

  • Je odeslaný z domény s DKIM a SPF záznamy a funkčními MX záznamy.
  • Patička e‑mailu obsahuje link pro odhlášení z odběru.
  • Předmět a text e‑mailu neobsahuje tzv. SPAM words (zdarma, sleva, výhra apod.).
  • HTML kód neobsahuje chyby.

Před odesláním každé e‑mailové kampaně je proto dobré si nejdříve poslat testovací e‑mail.

Přečtěte si více o tom, jak napsat e‑mail, aby prošel SPAM filtrem.

Druhý faktor – příjemci vašich e‑mailů

Druhým faktorem je chování samotných příjemců. Zde platí jednoduchá rovnice:

  • Čím více kontaktů vaši doménou označí jako SPAM.
  • Tím více se zhorší vaše reputace.
  • Tím spíše skončíte ve složce SPAM i u ostatních kontaktů.

I když nemůžete přímo ovlivnit, jestli váš e‑mail adresáti označí za SPAM, lze tyto případy pravidel alespoň omezit. Stačí dodržovat pár základních pravidel:

E-mailové služby velkých společností jako Seznam nebo Gmail mají také pro své uživatele u schránek různé složky pro příchozí poštu (složka hromadné, sociální sítě, promoakce apod.). Ovlivnit toto třídění je bohužel velice těžké.

Přečtěte si také možné důvody, proč e‑maily chodí pomalu.

Poslední aktualizace: