Proč ve statistikách nevidím odeslané e‑maily?
Existují 3 možné důvody, proč se vám odeslané e‑maily nezobrazují ve statistikách. Tento článek vám je postupně vysvětlí.
E-maily čekají ve frontě na SMTP serveru
Odeslaná kampaň neznamená, že e‑mail přišel do schránek adresátů. Tento údaj oznamuje pouze to, že byla kampaň odeslána na náš SMTP server.
Ten se o její rozesílání postará tak, aby byla doručena svým adresátům v co možná nejkratším čase.
Více informací na toto téma najdete v článku Status kampaně a rozesílky.
Doručení napříč softbounce adresátům
V kampani může být velké množství kontaktních e‑mailů adresátů a některé e‑mailové schránky (potažmo servery) mohou mít s přijetím zprávy problém.
Je na nich například ucpaná fronta příchozí pošty (server je zatížen), příjemce má plnou schránku, či může být server dočasně nedostupný (offline).
V tomto případě se náš SMTP Klerk server snaží poštu opakovaně doručovat v následujících 2 dnech (max 8 pokusů).
Takto nedoručené e‑maily tedy ještě nemohou být ve statistikách, protože jsou někde na půl cesty mezi vámi a příjemcem. Klerk server totiž se softbounce počítá a snaží se o co možná největší doručitelnost vaší kampaně.
Neaktualizovaný skript cronu pro statistiky
Další možnou příčinou je to, že se statistiky ještě neaktualizovaly.
Na serveru je totiž automatizovaný skript, který se spouští v pravidelných intervalech. Bohužel totiž není technicky možné, aby se statistiky generovaly „online“.
Přečtěte si také: Proč chodí e‑maily pomalu? Proč odesílání zpráv trvá?