Řešení problémů u nefunkčního WordPressu

V případě, že web běžící na WodrPressu přestane fungovat a začne se zobrazovat bílá obrazovka nebo chyba 503, může se tak stát z několika důvodů, jako je nezdařilá aktualizace WodrPressu, pluginu nebo šablony vzhledu. V případě, že máte ve WodrPressu aktivovanou možnost automatické aktualizace, může k problému dojít i bez vědomého zásahu uživatele. Často se také stává, že chybu způsobí napadení neaktualizovaného WodrPressu a následně úprava některého ze souborů hackerem/virem.

Vždy doporučujeme postupovat následovně:

1) Kontrola zaplnění disku

Přihlaste se do administrace webhostingu a na úvodní stránce v tabulce zkontrolujte, zda nemáte vyčerpaný přidělený diskový limit nebo limit počtu inodů.

2) Kontrola, zda došlo k problému chybou nezdařené aktualizace

Přihlaste se na FTP a zkontrolujte, zda se ve složce s instalací WordPressu nenachází soubor .maintenance, pokud ano, smažte jej a zkuste web načíst znovu, je možné že se tentokrát aktualizace provede správně a chyba se tímto opraví.

3) Kontrola správné verze PHP

Zkontrolujte nastavenou verzi PHP v administraci webhostingu, zda odpovídá minimální verzi použité verze WordPressu, pluginů nebo použité šablony vzhledu. Obecně dnes již platí, že používat verzi PHP verze 7.1 a nižší se nedoporučuje a mnohdy s nimi aktuální verze nefungují. Opačně je to však i s nejnovějšími verzemi PHP, například pro funkci WordPressu na PHP 8.2 je nutné použít nejnovější verzi WordPressu 6.1, přičemž některé pluginy a šablony vzhledu nemusí být s novými verzemi PHP funkční

Pokud nemůžete provést změnu verze PHP pro celý účet kvůli jiné doméně, můžete nastavení provést pouze pro danou instalaci WordPressu nastavením odlišné verze PHP.

Změna verze PHP se vždy projeví do hodiny od jejího nastavení v administraci, nejedná se o okamžitou změnu! Obvykle je nutné vyzkoušet více různých verzí PHP.

4) Aktivace výpisu chyb WordPressu

Pokud web nefunguje ani na novějších verzí PHP, je nutné zjistit, která součást chybu způsobuje. Ve většině případů se tak dozvíme z ladícího (debug) módu WordPressu, ten se aktivuje v konfiguračním souboru wp-config.php, který naleznete ve složce s instalací WordPressu. Je tedy nutné připojit se na FTP a daný soubor upravit. V souboru naleznete řádek:

define( ‚WP_DEBUG‘, false );

a přepišete jej na:

define( ‚WP_DEBUG‘, true );

Následně se po otevření webové stránky zobrazí chybová hláška, ve které se dozvíte název souboru který chybu způsobuje. Často je to některý z pluginů, to poznáte tak, že je v chybové hlášce cesta do složky wp-content/plugins/nazev_pluginu. V takovém případě doporučujeme zkusit plugin v této složce přejmenovat a zkusit web načíst znovu.

To stejné platí i pro případ, že chybu způsobuje použitá šablona vzhledu, v takovém případě je nutné ji ve složce wp-content/themes/ přejmenovat a zkusit načíst stránku znovu. WordPress by měl automaticky načíst výchozí šablonu.

Následně se můžete pokusit problémové doplňky znovu nainstalovat. V případě vyřešení problému nezapomeňte hodnotu WP_DEBUG v souboru wp-config.php vrátit zpět na false.

5) Aktivace chybového protokolu serveru

Pokud se pomocí předchozích bodů nepodaří stránku zprovoznit, zkuste si aktivovat v administraci webhostingu chybový protokol. K jeho aktivaci dojde do hodiny a následně po přístupu na nefunkční web ověřte, zda se na FTP v souboru /logs/error.log, případně /logs/sslerror.log nezobrazí chybové hlášení o problému.

 

Pokud si s jakoukoliv chybou nebudete vědět rady, nebojte se obrátit na naši podporu.

Poslední aktualizace: