Objevte základy designu webových stránek
Efektivní obchodní web nemusí být komplikovaný. I když budete na tvorbu svého firemního webu používat WebEditor, musíte mít základní znalosti z oblasti webdizajnu, abyste věděli, co funguje a co nefunguje.
Dobrým pravidlem, na které se musí při webdizajnu pamatovat, je: V jednoduchosti je krása. Očekávejte různorodost návštěvníků vašeho webu. Někteří z nich nemusí trávit hodně času online, zatímco jiní mohou být profesionálové. Díky své jednoduchosti uspokojíte všechny své návštěvníky a snížíte riziko frustrace, která by mohla vystrašit potenciální klienty.
Abyste se ujistili, že si návštěvníci při návštěvě svých webových stránek užijí „zážitek“ bez stresu:
• Vyberte příslušný název domény. Jedním z prvních rozhodnutí, které provedete, je identifikace názvu domény vašeho webu. V ideálním případě bude název vaší domény stejný jako název vaší firmy. Pokud již však tento název existuje, vyberte si název, který vystihuje vaše podnikání nebo nabízený produkt nebo službu. Efektivní název domény by měl být snadno hláskovatelný, snadno zapamatovatelný a snadno se vyslovovat.
• Poskytujte snadnou navigaci. Návštěvníci webu chtějí informace a chtějí je rychle, aniž by museli procházet několik stránek webového obsahu. Ve studii citované Entrepreneur.com skupina Garner tvrdí, že „více než 50 procent veškerého prodeje na webu je ztracených, protože návštěvníci stránek nemohou najít to, co hledají“.
Pro usnadnění navigace vytvořte na každé stránce navigační panel a na každé stránce odkaz zpět na domovskou stránku.
• Nepřetěžujte své stránky velkými soubory, videi a fotografiemi. Uživatelé dávají přednost webovým stránkám s rychlým načítáním. Pokud načítání vašeho webu trvá příliš dlouho, pravděpodobně ztratíte frustrované a netrpělivé návštěvníky. V tomto článku se dozvíte, jak optimalizovat obrázky pro web.
• Vyberte si barevné schéma, které je pro oči vašich návštěvníků lehké. Černé pozadí s bílým nebo červeným písmem by vám mohlo připadat atraktivní, ale zamyslete se nad tím z pohledu vašeho návštěvníka. Bez ohledu na barvu písma, černé pozadí ztěžuje čtení a může odradit návštěvníky. Jedním z důvodů, proč počítačové programy používají bílé pozadí, je ten, že uživatelé je snadněji používají a čtou.
Kromě výběru barevného schématu, které je lehké pro oči, se rozhodněte pro běžně používaná písma, které většina internetových prohlížečů obecně rozpozná.
• Vyvarujte se podtržení textu. Pokud se snažíte zdůraznit text použijte jinou metodu návrhu – například tučné písmo nebo kurzívu. Protože většina adres URL webových stránek je podtržena, použití podtržení na zvýrazněných informacích může vaše publikum pouze zmást.
• Zahrňte stránku s kontakty. Usnadněte klientům a potenciálním klientům kontakt s vámi vložením samostatné kontaktní stránky na svůj web, nejlépe pomocí formuláře „Kontaktujte nás“, který mohou návštěvníci odeslat přímo ze stránky.
• Po dokončení otestujte svůj web v několika prohlížečích, abyste se ujistili, že vypadá tak, jak chcete a že vše funguje tak, jak má. Ujistěte se, že vaše odkazy – ze stránky na stránku ve vašem webu a hypertextové odkazy vedoucí na jiné webové stránky – fungují. Mrtvé odkazy budou házet negativní světlo na vaši značku. Když je váš web zveřejněn, pravidelně kontrolujte, zda všechny odkazy stále fungují, abyste své návštěvníky neztráceli kvůli nekvalitně odvedené práci.