Proč nefunguje připojení k VPS?
Máte problém s připojením k VPS? Zde je seznam kontrolních úkonů, které vám pomohou situaci vyřešit.
- v uživatelském rozhraní, odkud se dostanete do VPS adminu, zkontrolujte, že je váš server zaplacený a že není vypnutý
- zkontrolujte (např. pomocí konzole), že váš VPS má nainstalovaný operační systém
Toto platí především pro objednávky aplikací nebo operačních systémů s vlastní instalací uživatelem a nehlásí žádné jiné chyby, v důsledku kterých by systém správně neběžel.
- pokud se vám zobrazuje chyba No bootable device, znamená to, že na VPS není nainstalovaný žádný operační systém
- zkontrolujte nastavení firewallu, např. zda si neblokujete některý z portů na který se snažíte připojit
- pokud se přihlašujete přes VNC klienty třetích stran, zkontrolujte v uživatelském rozhraní, že používáte IP adresu určenou výhradně pro VNC a nezaměňujte ji za IP adresu k VPS
Přístup k VNC je z bezpečnostních důvodů povolen jen po dobu maximálně 24 hodin. Poté je přístup v uživatelském rozhraní nutné znovu povolit.
- pokud se přihlašujete přes aplikaci Vzdálená plocha, zkontrolujte kromě výše uvedených bodů, že používáte IP adresu VPS a nezaměňujete ji za IP adresu určenou pro VNC
Důležité je také samozřejmě používat platné přihlašovací údaje uživatele OS a mít v nastavení Windows povolené RDP pro Vzdálenou plochu. Tato volba je nicméně ve verzích 2012 a 2016 povolena jako výchozí možnost.