Jak přejít na novou verzi WordPressu
WordPress je možné aktualizovat přes Nástěnku → Aktualizace, poté doporučíme aktualizovat i pluginy a motivy.
Pokud máte starší verzi WordPressu například 4-5 a přecházíte na verzi 6, doporučíme následující postup:
Záloha webu
Než začnete s aktualizací, důrazně doporučujeme provést kompletní zálohu.
Zálohu je možné provést zákaznickém účtu (admin.webglobe.cz) v sekci Hosting > Web > Zálohování. Je potřeba provést jak zálohu FTP, tak databáze.
Jako alternativu je možné využít nějaký plugin na zálohování, například UpdraftPlus.
Kontrola kompatibility
- Motivy a pluginy – ověřte, zda jsou kompatibilní s novou verzí WordPressu, (to je možné většinou ověřit na stránkách vývojáře dané šablony).
- PHP verze – novější WordPress vyžaduje aktuální verzi PHP (doporučeno je PHP 8.x). Verzi PHP je případně možné změnit v zákaznickém účtu (admin.webglobe.cz) v sekci Hosting > Web > PHP nastavení.
Změna PHP verze se následně projeví do 20 minut.
Deaktivace cache a bezpečnostních pluginů
Některé pluginy (např. WP Rocket, Wordfence) mohou ovlivnit aktualizaci. Pro hladký chod aktualizace doporučujeme dočasně deaktivovat dané pluginy.
Provedení aktualizace
- Aktualizujte WordPress jádro přes Nástěnku → Aktualizace.
- Poté aktualizujte pluginy a motivy.
Testování a opravy
- Ověřte funkčnost webu (hlavní stránky, administrace, kontaktní formuláře, pluginy a podobně).
- Zkontrolujte chybové logy (error_log). Ty je možné zobrazit na FTP daného hostingu nebo mutlihostingu ve složce Logs.
- Pokud se objeví problémy, vraťte se k záloze nebo hledejte řešení (např. vypnutí problematických pluginů).
Reaktivace cache a bezpečnostních pluginů
Po úspěšném testování znovu zapněte cache a bezpečnostní opatření.
Vyčištění databáze a cache
- Smažte dočasné soubory a cache (např. WP-Optimize, plugin cache hostingu).
- Proveďte optimalizaci databáze.
Aktualizaci doporučujeme provádět v hodinách, kdy na webu máte co nejmenší provoz, může dojít ke krátkým výpadkům webové prezentace.