Fakturace našich služeb
SLUŽBY A FAKTURACE
Služby, které vám naše společnost poskytuje, jsou ze zákona klasifikovány jako elektronické časové služby. V souladu s obecnou obchodní praxí se fakturace těchto služeb provádí předem, a to prostřednictvím předfaktur (zálohových faktur), a po jejich zaplacení je vám vystavena faktura (daňový doklad). Způsob fakturace služeb předem je zaveden u všech společností poskytujících webhostingové, hlasové, online apod. služby.
PRVNÍ FAKTURACE
První zálohovou fakturu za naše služby vám vygenerujeme a zašleme e-mailem a poštou ihned po objednání.
Pokud jste si objednali webhostingové služby, je datum zahájení jejich čerpání na této předfaktuře, stejně jako na smlouvě, od data objednávky, tj. pokud si naše služby objednáte např. 15.4., budou Vám účtovány od 15.4. Služby aktivujeme ihned po zaplacení předfaktury a zašleme Vám fakturu – daňový doklad e-mailem a poštou.
Při objednání registrace domény je datum použití datem objednání a po zaplacení je aktualizováno podle aktuálního stavu registrace domény u centrálního registrátora.
Předfaktury za naše služby vám vystavujeme na další období 1 až 2 měsíce před zahájením užívání.
PROČ FAKTURUJEME PŘEDEM?
Důvodů a výhod této zálohové fakturace je několik, proto si uvedeme několik hlavních. Služby se objednávají přes internet, kde není zaručen seriózní zájem zákazníka. Z tohoto důvodu se v naší evidenci objevilo mnoho nezaplacených faktur v řádné lhůtě splatnosti. Tato skutečnost s sebou přinesla další problémy, například s vymáháním pohledávek.
Pokud si zákazník objednal více služeb, snažíme se fakturační období sloučit, což zpřehledňuje fakturaci, v takovém případě může být doba splatnosti 2 měsíce.
JAKÁ JE VÝHODA ČASOVÉHO PŘEDSTIHU PRO ZÁKAZNÍKA?
Zálohovým vyúčtováním se také snažíme dát zákazníkovi dostatek času na rozhodnutí o dalším využívání služeb, změnách služeb apod., abychom předešli zbytečným nedorozuměním, rušení služeb a domén, např. v případech, kdy doména nebyla včas zaplacena, mohla být deaktivována. Zejména pokud jde o registrace domén. V takovém případě musíme jako váš registrátor poplatek vybrat a dále zaplatit centrálnímu registrátorovi domén. To vyžaduje určitý časový interval, ve kterém vaši platbu zúčtujeme a následně převedeme. Další časový interval vyžaduje zúčtování naší platby s centrálním registrátorem. Proto si nemůžeme dovolit vystavovat zákazníky riziku ztráty domény z důvodu nedodržení termínu splatnosti, což se může stát i v případě seriózních zákazníků.
Doufáme, že se tento způsob účtování setká s vaším pochopením. Zároveň věříme, že vede k zamezení zbytečných komplikací a přispívá tak ke zkvalitnění našich služeb.