Jak vydělat peníze na internetu: 5 způsobů, které skutečně fungují
Internet je jeden z nejúžasnějších vynálezů světa. Poskytuje nám možnosti, o nichž si generace našich rodičů a prarodičů mohla nechat jen zdát. Jednou z nich je i nepřeberné množství nových způsobů, jak vydělat peníze z domova.
Ještě celkem nedávno bývalo zvykem, že člověk měl jednu dvě práce za celý život, a mít vlastní byznys bylo něco absolutně nemyslitelného. Dnes je všechno jinak. Otázkou ale zůstává, jak na internetu tedy vydělat a co všechno je k tomu potřeba.
Jak v dnešní době vydělávat na internetu?
Víte, kolik je internetu návodů na to, jak vydělat peníze na internetu (nejlépe 100 000 měsíčně a ihned)? Google vám na tuto otázku nabídne stovky stránek s tisíci článků v každém myslitelném jazyce.
Většina těchto článků se vám však skrytě snaží prodat jen další laciný on-line kurz o vydělávání na internetu nebo vás rovnou lákají do nějakého podvodného pyramidového schématu.
Další problém je, že z těch seznamů s desítkami zaručených internetových výdělků vám většina vůbec nic nevydělá. Třeba takové blogování…
Psaní blogu vám samo o sobě nepřinese ani korunu. Nikdo vám nezaplatí za to, že za deset hodin usilovné práce vyplodíte geniální článek. Maximálně vás za něj pár čtenářů pochválí.
Co vám přinese zisk, je až monetizace blogu, a to je velký rozdíl.
Tento článek nenabízí stovky receptů na okamžitý výdělek na internetu. Způsoby, jak si přijít na slušné peníze on-line, existují, ale nejsou ani lehké, ani rychlé.
Kdyby tomu bylo tak, jak slibují zástupy koučů, mentorů a dalších tvůrců oněch zaručených on-line kurzů, byli bychom už dávno všichni milionáři. To se zatím nestalo.
Ještě nemáte vlastní web nebo blog? Registrujte si doménu a pusťte se do toho. Buď si můžete pořídit webhosting a postavit si profi stránky třeba na WordPressu, nebo využijte náš jednoduchý WebEditor a vytvořte si svůj první web zdarma.
Dokud neveuvědomíte tyto 4 věci, ani nezačínejte podnikat on-line
1. Podnikání na internetu vyžaduje čas
Ani Řím nepostavili za den. Vaše on-line podnikání na tom nebude jinak. Byť existují kvalitní návody, díky kterým toho můžete spoustu zvládnout sami (a na zbytek využijete freelancery), i tak to bude chvíli trvat. A výsledky se dostaví až za nějaký čas.
2. Je to riziko, stejně jako kterýkoliv byznys
Podnikání je vždycky riziko. Dává vám absolutní svobodu, ale také absolutní zodpovědnost za svá vlastní rozhodnutí.
3. Podnikat jen pro peníze je cesta do pekel
Peníze jsou super, o tom žádná. Do svého podnikatelského projektu ale musíte dát srdce. Bez vášně vás to za chvíli přestane bavit.
4. Musíte vědět, kdy přestat
Sunk cost fallancy je psychologický termín pro nebezpečnou lidskou vlastnost: Když do něčeho investujete čas, energii nebo peníze a nedaří se vám, nejste schopni přestat. Naopak si vytvoříte iluzivní představu světlých zítřků a investujete do své malé černé díry další a další energii.
Proto gambleři dál a dál vsází v naději, že budoucí výhra zalepí všechny předchozí prohry. Proto lidé zůstávají v nefunkčních vztazích, které nikam nevedou. Proto podnikatelé sypou více peněz do marketingu, který nepřináší prodeje.
Dejte si na to pozor. Jak něco nefunguje, dejte od toho ruce pryč a hledejte jinou cestu.
5 způsobů jak skutečně vydělat on-line
V žádném návodu Jak vydělat na internetu nesmí chybět blogování. Jen ty opravdu funkční návody prozradí, že to je až monetizace blogu, co vám ty peníze vydělá.
Ano, důležité je být nejdříve vidět – mít na svém blogu, webu, Facebooku, nebo kdekoliv jinde, návštěvnost. Ale jak říká jeden český marketér: „Za lajky si rohlíky nekoupíš.“
Našich 5 způsobů se proto věnuje monetizaci, tedy zpeněžení této návštěvnosti.
Doporučená četba:
Je nutné si uvědomit, že některé formy výdělku vám přinesou více, jiné méně a některé vůbec nic. Nesázejte proto na jednoho koně.
1. Prodávejte na svém webu reklamní prostor
Mají-li o váš blog čtenáři zájem, budou o něj mít zájem i firmy, které těm čtenářům chtějí něco prodat. A právě z toho můžete těžit tím, že takovým firmám pronajmete reklamní prostor.
AdSense je reklamní systém od Google, s jehož pomocí můžete na svém webu, blogu nebo YouTube kanálu zobrazovat reklamu a Google vám za to bude platit.
Je to nejjednoduší způsob, jak svou návštěvnost zpeněžit. Jenže abyste si tím skutečně vydělali, musela by ta návštěvnost dosahovat minimálně stovek tisíc shlédnutí měsíčně. Provize za 1 000 shlédnutí se totiž pohybuje jen mezi 0,6–1,6 dollary.
Google AdSense sice nemá potenciál vás uživit, je to ale velice snadný přivýdělek, který vám bude financovat vaši vlastní reklamu.
2. Affiliate marketing
Máte-li web s dobrou návštěvností anebo vlastní e‑mailovou databázi kontaktů, můžete si přivydělat i pomocí affiliate marketingu, tedy propagací zboží jiných firem.
Za úspěšné doporučení od nich dostanete provizi.
Spousta velkých společností i malých prodejců má vlastní affiliate program (i my ve Webglobe jeden máme).
Do začátku potřebujete:
- Přehled v oblastech, jako je tvorba webu a získávání návštěvnosti přes SEO, PPC a e‑mail marketing.
- Přístup do affiliate programů firem, které nějak souvisí s tím, co děláte či o čem píšete na svém blogu.
3. Prodávejte vlastní služby (freelance nebo konzultace)
Tohle je takový více tradiční způsob vydělávání na internetu. A může být i docela výnosný, jste-li expertem ve svém oboru. Stačí si vytvořit jednoduchý web, umístit na něj nabídku svých služeb, trochu ho zpropagovat a počkat, až získáte první klienty.
Takhle se dá dobře prodávat naříklad:
- on-line marketingové poradenství (SEO, PPC, sociální sítě, copywriting)
- tvorba webů
- koučink čehokoliv
- on-line tréninky
- interiérový design
- organizace svateb
Důležité je udělat dobrý dojem. Klienti vás pak dále doporučí.
Nebojte se ze začátku dát své služby klidně i zadarmo výměnou za doporučení.
4. Prémiové členství
Další možností je takzvaný prodej členských sekcí. Dáváte-li svým čtenářům na blogu kvalitní informace, nedělejte to zadarmo. Nechte si tu nejcennější část a udělejte z ní produkt, který svým fanouškům nabídnete.
Máte-li jakékoliv know-how, o něž by mohli mít zájem, můžete je přetavit do e‑booku nebo on-line kurzu a prodávat je bez námahy.
K tomu slouží různé automatizační nástroje jako například FAPI, které celý prodej vyřídí za vás.
5. Staňte se influencerem
Být influencer je teď v módě. Co to vlastně znamená? Hezkou definici poskytuje influencermarketinghub.com:
Influencer je člověk, který má moc ovlivnit nákupní rozhodnutí lidí díky své autoritě, vědomostem, pozici nebo vztahu, který si s těmito lidmi vybudoval.
Influenceři mají často svou vlastní platformu, na které s fanoušky komunikují (blog, YouTube, TikTok, Instagram, fanpage).
Doporučená četba v angličtině: How to become a social media influencer.
Oproti tradičním (masovým) formám marketingu mají výhodu v tom, že umí oslovit cílenou skupinu zákazníků. Jejich fanoušci jim navíc věří natolik, že dají na jejich doporučení.
Nejvíce se vám vyplatí působit v některém z těchto odvětví:
- móda
- krása
- gastronomie
- cestování
- fitness
- zdravý životní styl
- počítačové hry
Schopný influencer si umí přijít na pěkné peníze. Běžná taxa za jeden příspěvek na Instagramu se pohybuje od 2 do 10 000 Kč, podle velikosti vaší fanouškovské základny. Žádaní influenceři ale berou i více jak 100 tisíc a velké značky si je najímají na celé reklamní kampaně.
Nejznámějšími a nejlépe vydělávajícími českými influencery současnosti jsou například Leoš Mareš, Kazma nebo Kovy.