Black Friday a Vánoce na blogu: 5 tipů na skvělý obsah
Vrchol sezóny s Black Friday, Cyber Monday a předvánoční nakupování je tu. Kromě reklamy můžete ke své nabídce přitáhnout pozornost také zajímavými články na svých webových stránkách. Proto jsme pro vás připravili 5 jednoduchých tipů, jak tvořit blogové příspěvky, které prodávají.
1. Miřte na správný terč
Předem si ujasněte, k jaké výhodné nabídce má váš článek upoutat pozornost.
Vzhledem k ní pak volte téma textu a nezapomeňte se přitom poradit se svou analýzou klíčových slov.
Určitě v ní najdete i longtaily vztahující se právě k období svátků, dárků a výhodných nákupů.
Příklad:
- Velký rozcestník pro letošní Vánoce: Tipy na ručně vyráběná překvapení i dárky z e‑shopu kombinuje populární diy návody a nabídku oblíbených produktů.
- V článku Jak vybrat troubu propojili autoři nákupního rádce s vánočním pečením.
Maximalizujte efekt svého Black Friday/vánočního článku pomocí e‑mailingu a reklamy, ať už PPC, nebo na sociálních sítích.
2. S čím pomůžete právě teď?
Přineste čtenářům tipy, jak jim mohou vaše produkty nebo služby pomoci během předvánoční sezóny. Usnadní jim práci, a tak jim zbyde víc času na sváteční přípravy? Zjednoduší výběr dárků nebo ušetří peníze na jejich nákup?
Napište článek, ve kterém poutavě představíte konkrétní benefity své nabídky a vztáhnete je k danému období v roce.
Příklady:
- Gifster v článku 3 Easy Ways to Add Items to Your Wish List ukazuje, jak do aplikace pro tvorbu seznamu přání přidat jakýkoliv produkt. Uživatelům usnadňuje výběr dárků.
- Molly Maid v článku Countdown to Christmas Cleaning Schedule radí, jak si naplánovat vánoční úklid, a zároveň nabízí i své služby, pokud si lidé chtějí ušetřit námahu.
3. Buďte jiní než vaše konkurence
Výzvou bude odlišit se. Zamyslete se, jaké téma chybí na blogu vašich konkurentů. Zkuste jej zpracovat a propojit s problémy, které vaši klienti řeší před Vánocemi, nebo s lákavou Black Friday nabídkou.
Snažte se zaujmout, aby zákazníci zůstali na vašem webu a nešli hledat jinam.
Inspirace:
How to promote your brand and outshine the competition during the holidays?
Differentiate your brand story through personalized digital experiences
4. Tipy na dárky
Sdílet před Vánocemi inspiraci na dárky je taková klasika. Na druhou stranu je to ideální příležitost v blogovém článku představit novinky v oboru nebo sváteční slevy.
Sledujte moderní trendy a tvořte obsah podle nich, pokud se týkají i vašich klientů.
Pokud váš sortiment není zrovna ideálním zástupcem dárku pod stromeček, vytaste se s luxusně provedenými dárkovými poukazy. Hodí se pro produkty i služby.
V článku o nich nezapomeňte zdůraznit, že dárky mohou být i praktické a představují často lepší variantu, než kupovat pozlátka, na něž se bude jen prášit.
Inspirace a příklady:
- Článek nabízí 10 nápadů, jak prodávat neatraktivní produkty (v angličtině).
- Traditional Homemaker v článku Minimalist Christmas Gifts Ideas představuje různé tipy na dárky. Mezi nimi i kurzy, které prodává na e‑shopu.
5. Příběhy ze zákulisí
V rámci odlehčení (nebo klidně i vážnějšího zamyšlení) se nebojte psát o svém vlastním pohledu. Nebo přidejte dnes už vtipnou historku, třeba jak jste omylem nastavili Black Friday slevu v daleko vyšší hladině, než jste chtěli…
Příběhy přidávají lidský prvek a upevňují vztahy s vaší cílovou skupinou.
Příklad:
- V článku Co budou číst naši redaktoři přes Vánoce? sdílí redaktoři knihkupectví své osobní i čtecí plány na svátky.
Sdílejte své úspěchy, radosti, ale třeba i faily.
Co z toho vyplývá?
Black Friday a vánoční sezóna jsou skvělými příležitostmi pro zvýšení povědomí o vašich produktech a službách. S kreativním přístupem a dobrou přípravou můžete zvýšit návštěvnost na svém blogu, získat pozornost potenciálních klientů a třeba ji i proměnit v novou zakázku.