Jak fungují aukce domén .CZ u Webglobe

Od dubna 2024 vstupují všechny expirované .CZ domény do dvoutýdenní aukce, než jsou dostupné k běžné registraci (více o tom zde). V doménovém vyhledávání Webglobe takové domény označujeme speciálním příznakem. V tomto článku si vysvětlíme, jak se z Webglobe webu aukce zúčastnit a vydraženou doménu u nás pak snadno registrovat.

Co se zobrazí při hledání domény .CZ?

Při zadání domény .CZ do vyhledání na webu Webglobe můžete narazit na tři situace:

jedna  Doména je dostupná k běžné registraci

Nejčastěji narazíte na volné domény k registraci. Ty nejsou označeny žádným příznakem.

Můžete využít běžné funkce jako registrace, nebo převod domény, pokud patří vám.

dva  Doména je právě v aukci

Je-li doména aktuálně v aukci, objeví se u ní příznak „Probíhá aukce”.

Probíhající aukce

Chcete-li se aukce zúčastnit, klikněte na tlačítko „Zúčastnit se“. Budete přesměrováni na oficiální portál aukce.nic.cz, kde se můžete do aukce přihlásit a přihazovat.

K přihlášení je nutné mít zřizený účet MojeID

tři  Doména je vydražená a výherce aukce si ji může registrovat

U vydražených domén se objeví příznak Vydražená. Vydraženou doménu má právo si registrovat pouze výherce aukce.

K její registraci je třeba použít účet MojeID, pod kterým byla doména vydražena.

Vydražená doména

Jak postupovat při registraci vydražené domény 

Ikona fajky 1. Klikněte na tlačítko „Registrovat“.

Ikona fajky 2. Budete vyzváni k přihlášení přes MojeID.

Registrace vydražené domény

Ikona fajky 3. Použijte pouze účet, pod kterým byla doména vydražena.

Ikona fajky 4. Po úspěšném přihlášení budete přesměrováni zpět na Webglobe.

Ikona fajky 5. Vyplňte formulář s následujícími údaji:

Přihlášení bylo úspěšné

ID majitele kontaktu je MojeID. 

Ikona fajky 6. Odešlete formulář.

Po odeslání formuláře se zobrazí se potvrzení o úspěšném odeslání žádosti.

Naše zákaznická podpora překontroluje všechny náležitosti a pokud vše odpovídá správnému postupu registrace vydražených domén, doména bude během téhož dne zaregistrována.

Důležité informace 

  • V případě problémů s přihlášením přes MojeID budete upozorněni a vyzváni k opakování pokusu.
  • Ujistěte se, že znáte svůj MojeID účet, máte platné kontaktní ID a NSSET ID (pokud nevíte, co to je, podívejte se do nápovědy Webglobe, nebo zadejte „Webglobe” a my vám pomůžeme nastavit později).
  • Pokud si čímkoliv nejste jisti, neváhejte kontaktovat naši podporu.
Poslední aktualizace: