Co je Antispam
Antispam je soubor technologií a postupů navržených k identifikaci, filtrování a blokování nevyžádaných e-mailů, tedy spamu, které mohou obsahovat obtěžující nebo škodlivý obsah, jako jsou reklamy, phishingové pokusy nebo malware.
Antispamová řešení využívají různé metody, jako jsou blacklisty, filtrování klíčových slov, analýza příloh a reputace odesílatele, aby zamezila doručení spamu do schránek uživatelů a chránila jejich bezpečnost a soukromí.
Jak nastavit antispam u Webglobe
Nastavení filtrování Spamu a virů
Nastavení filtrování můžete změnit v administraci – https://admin.webglobe.cz v sekci E‑mail – Nastavení e‑mailů.
Zde lze vypnout i blokaci příjmu rizikových souborů v e‑mailech.
Whitelist / Blacklist pravidla
V záložce Whitelist/Blacklist můžete nastavit pravidla, která určují, jestli danou emailovou adresu chcete blokovat (blacklist) nebo povolit (whitelist). Pokud budete chtít nastavit celou doménu, pak ji přidejte ve tvaru *@domena.tld.
Úroveň antispamu, tak i nastavení white/black listu se vztahuje vždy na všechny vaše emailové schránky.
Tlačítko je/není SPAM
V příchozí poště po přihlášení do Webmailu máte také možnost označit zprávu jako spam a to pomoci tlačítka SPAM v menu. Zpráva bude okamžitě přesunuta do složky SPAM, filtr si navíc zapamatuje vaši volbu a veškeré další zprávy od tohoto uživatele budou pak přesunuty do složky SPAM.
Ve složce SPAM máte naopak tlačítko pro označení zprávy že není spam (NO JUNK). Zpráva bude přesunuta do příchozí pošty a veškerá další pošta od tohoto uživatele nebude považována za SPAM.
Odkud se SPAM bere?
Většina SPAMů pochází z USA, nicméně jedná se většinou o zneužité počítače, které ovládají skupiny lidí z Ruska a Číny. Podrobné statistiky o zdrojích SPAMů naleznete na http://www.spamhaus.org/statistics/countries.lasso.